Bordtennissektion

Lekstorps Sommarpool 28-30 juni 2024

Lekstorps IFs bordtennissektion och sponsorer hälsar spelare, ledare, överdomare och publik varmt välkomna!

Tävlingen är sanktionerad av SBTF som C-tävling vars tävlingsregler gäller och spelas på 16 st bord i A-hallen och 15 bord i B-hallen. Alla matcher spelas i bäst av 5 set. Poolspel i alla klasser. Två bästa till slutspel. Även B-slutspel i poängklasser upp till Max 500 poäng och i åldersklasserna. Spelarna dömer själva i poolspelet, fasta domare i slutspelet. Närvaroanmälan 30 min före klasstart. Timeout och coaching är tillåten.

Klasser

Spellokal: Hjällsnäshallen, Mjörnbotorget, Gråbo
Telefon sekretariat: 0707-81 10 40
Tävlingsledare: Tomas Nordqvist
Överdomare: Joacim Ruud-Henriksen
Coaching och timeout: Tillåten
Upplysningar: Tomas Nordqvist, tel. 0707-81 10 40 eller tavling.bt@lekstorpsif.se
Lottning: Sker efter närvarokontrollen med TT Coordinator.
Seedning: Görs på aktuell dataranking. Ingen seedning i poängklasser upp till Max 500 poäng.
Tävlingsboll: Stiga Perform vit ***.
Kafeteria: Med enklare lunch finns i hallen.
Tävlingsresultat: Löpande på Länk. Komplett resultatredovisning kommer endast att finnas på Länk efter tävlingens slut.

Startbegränsning: Max 1 klass/pass.

Anmälningsavgifter: Damer och herrar öppna klasser 250 kr övriga klasser 190 kr. Expeditionsavgift per klubb 50 kr.

Anmälan: Anmälan skall vara oss tillhanda senast 10 juni via mejl till: tavling.bt@lekstorpsif.se. Anmälan bekräftas.

Program/resultat: Program med tider läggs ut senast 18 juni på på denna sidan Deltagarlistor uppdateras löpande fram till tävlingen på Länk där även resultat redovisas löpande under tävlingsdagarna.

Lottning: Lottning sker efter närvaroanmälan med TT Coordinator. Seedning görs på dataranking för juni. Ingen seedning i poängklasser upp till Max 500 poäng eller i åldersklasserna.

Priser: Öppna klasser: 1:a pris 3000 kr, 2:a pris 1500 kr, 3-4:e pris 750 kr (vid minst 24 deltagare). Pokaler i poängklasserna upp till Max 1000 och i åldersklasserna. Nyttopriser i övriga klasser.

Boende: Mer info kommer här snart.

Upplysningar: Tomas Nordqvist, tel. 0707-811040 eller tavling.bt@lekstorpsif.se

Parkering Röselidsskolan